Cilinderkop reviseren
RH motorenrevisie is expert in het reviseren van alle auto motor onderdelen. Revisie is onze core-business. Wij reviseren dagelijks verschillende type en merken motoren. Wij kunnen uw gehele motor reviseren, maar ook een deelrevisie uitvoeren. Bijvoorbeeld Cilinderkop revisie, Cilinderkop vlakken, Kleppen slijpen, Cilinder boren en cilinder honen.
Wij werken onder andere voor autobedrijven en leasemaatschappijen, maar ook voor particuliere klanten. Voor revisie is jarenlange ervaring nodig.
Het is niet alleen een kwestie van demonteren en de defecte onderdelen vervangen.
Wij investeren voortduren in kennis en materiaal zodat onze monteurs zodat wij uw automaat zo goed en efficiënt mogelijk kunnen reviseren. Dat merkt u dan weer door de hoge kwaliteit en scherpe prijs die RH motorenrevisie levert. Wij hebben meer dan 15 jaar ervaring hebben op het gebied van motor revisie.
Hoe wij een cilinderkop reviseren
Bij Cilinderkop revisie wordt de cilinderkop van de motor gereviseerd. De cilinderkop is één van de meest kwetsbare onderdelen van de motor. Schade aan de cilinderkop ontstaat na oververhitting van de motor, hoog olieverbruik, breken van de distributieriem of ketting, rijden op LPG etc. De cilinderkop is tevens ook het meest gereviseerde deel onderdeel van de motor. RH motoren revisie beschikt over de modernste machines om snel en vakkundig de cilinderkoppen te reviseren, van klassiekers tot de meest moderne 5-kleppen motoren.
De cilinderkop wordt eerst gedemonteerd en gereinigd. De koolaanslag wordt verwijderd en alles wordt ontvet. Vervolgens wordt de cilinderkop afgeperst om te kijken of er eventuele haarscheurtjes zijn. Hierna worden alle componenten (kleppen,geleiders enz.) nauwkeurig opgemeten en waar nodig vervangen, waardoor de diagnose wordt vastgesteld. Klepzetels worden gefreesd voor de juiste afdichting, de cilinderkop kunnen wij ook lpg- en loodvrij geschikt maken. Een heel belangrijk onderdeel is het vlakken van de cilinderkop dit wordt vaak onderschat, omdat dit nauwkeurig moet gebeuren aangezien er tegenwoordig met meerlaagse stalen pakkingen gewerkt wordt. Als laatste wordt de cilinderkop gemonteerd, geïnspecteerd en afgeleverd.
Cilinderkop Vlakken
Het komt tegenwoordig veelvuldig voor dat de cilinderkop vervormt of krom trekt. Dit komt onderandere door de hogere drukken die ook grotere materiaalspanningen veroorzaken. Door het kromtrekken van de cilinderkop ontstaan er lekverliezen die weer nadelig gaan werken op het rendement. Door de cilinderkop te vlakken wordt het probleem opgelost.
- Eerst wordt de cilinderkop vet vrij gemaakt zoals hoger omschreven en alle pakkingresten worden verwijderd. Bij diesels wordt ook het gat waar de injecteur in zit extra gereinigd.
- De cilinderkop wordt ingespannen op de vlakbank zodanig dat de uiterste kanten een hoogteverschil hebben van maximum 0.02mm. teneinde zo weinig mogelijk materiaal weg te nemen.
- De slijpstenen worden gerectificeerd d.w.z. schoon vlak gemaakt. Dit wordt gedaan door de steen te laten draaien en een diamantsteentje over de steen te bewegen. De steen draait hierbij tegen ongeveer 30m/sec.
- Daarna laten we de draaiende steen op het vlak van de cilinderkop zakken en bewegen we de cilinderkop onder de draaiende steen die gekoeld wordt door een oplossing van water en een product om roestvorming te voorkomen.
- Deze bewerking gaat door tot het gehele vlak door de steen geraakt is.
Aluminium Cilinderkop vlakken
Bij aluminium cilinderkoppen gaat het vlakken met een beitel i.p.v. met een steen. Na het vlakken is het oppervlak van de cilinderkop betrekkelijk ruw en deze ruwheid hangt af van de snelheid waarmee de cilinderkop onder de beitel of steen beweegt. Er moet wel een bepaalde ruwheid zijn om later een goede afdichting te verzekeren bij het plaatsen van een gewone koppakking. Bij het monteren van een Multi gelagerde stalen pakking realiseren we een zo glad mogelijk cilinderkop vlak.
De hoeveelheid materiaal die bij het vlakken wordt afgenomen is gewoonlijk zeer gering. Indien er te veel materiaal wordt afgenomen, zal dit gevolgen hebben op de compressieverhouding.
Cilinder boren en cilinder honen
Bij deze cilinder boren en honen wordt de cilinder voorzien van een nieuw loopvlak zodat de zuiger en cilinder weer mooi strak op elkaar aansluiten en aan de toleranties van de fabrikant voldoen. Als blijkt dat een cilinderwand beschadigd is dan wordt door middel van boren de wand op geboord. Na het boren is een nabewerking nodig in de vorm van honen. Dit betekent dat de grove sporen van het boren worden weg geslepen.
Er wordt bovendien een bepaalde structuur in de cilinderwand gebracht om een juist evenwicht te krijgen tussen minimaal olieverbruik en minimale slijtage van de zuigerveren. Wij beschikken over specialistische apparatuur en jaren lange ervaring voor het boren en honen van uw cilinder.
Kleppen slijpen
Kleppen slijpen is nodig om oneffenheden te verwijderen en de juiste hoek te herstellen. Ook word dan de vlakte van de klephoek weer 100% recht, om de klep weer goed vacuüm dicht te maken met de zitting. Het inschuren is nodig voor een optimale afdichting op de zetel. Wij zijn in bezit van gespecialiseerde apparatuur en hebben jaren lange ervaring met het slijpen van kleppen. Wij zorgen dat uw kleppen perfect geslepen zijn.
Waarom Reviseren?
Revisie van uw cilinder zorgt ervoor dat uw cilinder weer zo goed als nieuw is. Alle onderdelen met slijtage worden vervangen zodat uw motorblok er weer vele kilometers mee kan. U bespaard veel geld door uw motorblok te reviseren in plaats van te vervangen.
Revisie van uw Cilinderkop?
Motorblok Revisie
Motorblok reviseren? Wij zijn expert in het reviseren motoren van alle merken. Lees meer over motorblok revisie.
Cilinderkop Revisie
Op zoek naar Cilinderkop revisie? Wij kunnen uw cilinderkop reviseren of uw Cilinderkop afpersen, Cilinderkop vlakken, maar ook de Kleppen slijpen. Lees meer over Cilinderkop revisie.
Voorraad Motoren
Ruilmotor of vervangingsmotor? Wij hebben nieuwe, tweedehandse en gereviseerde motoren op voorraad.
Contact Opnemen
Heeft u nog vragen of uw aandrijfas of andere vragen? Neem gerust contact met ons op!